17 април 2012 г.

ризото със спанак и шунка





Тази рецепта е втората,която приготвих по идея от една от двете страхотни кулинарни книги,които получих преди 1 година от играта на  Таня.








Тъй като, както съм ви споделяла и преди, книгите са на немски, ми е невъзможно да си преведа рецептите,но поне успявам чрез гугъл преводача да разбера какви са продуктите,а от там насетне импровизирам.
Въпреки това ми е много хубаво да ги разглеждам,защото са с много илюстрации,и да си подсказвам идейки,така че пак са ми и полезни и интересни.
Ако някой път наистина много се затрудня с интерпретациите,знам вече,че тук има  дами,които ще ми помогнат успешно :)) .







Продукти:

1 ч.ч. ориз / аз използвам тип Балдо /
3 ч.ч. гореща вода или бульон
1 триъгълниче топено сирене / ако имате /
бучка масло 
2-3 с.л. олио или зехтин
3 с.л. готварска сметана
50 гр. шунка ,нарязана на ивички
20 гр.  ситно смлян пармезан
около 2 шепи нарязан на ивици спанак или лапад
1-2 стръка пресен чесън
магданоз,сол,черен пипер,щипчица куркума, джоджен






Начин на приготвяне:

Измийте и отцедете ориза.
В дълбок тиган или тенджерка загрейте олиото и в него запържете ориза.Налейте 2 ч.ч. гореща вода или домашен бульон,посолете,намалете котлона на ниска степен и покрийте съда с капак.
Оставете ястието да къкри,като отвреме на време отхлупвате и разбърквате.
Като се поеме водата от ориза и той вече е омекнал добавете топеното сирене,маслото и подправките и разбъркайте.Долейте още малко вода,примерно половин до 1 чаша,защото целта е ризотото да остане по-рядко като консистенция,а не като класическия ориз на фурна.Прибавете спанака ,шунката,магданоза,чесъна и сметаната, и бъркайте,докато водата леко се редуцира,но не съвсем,както и за да се задуши леко спанака.
Поръсете с пармезана,разбъркайте и снемете от огъня.

Сервирайте веднага,докато ризотото е още топло.



29 коментара:

  1. Росинка, ризотото ти е 1:1 с това от картинката! Чудесно е! Успешна седмица ;)

    ОтговорИзтриване
  2. Мила моя ризотото ти е все едно от снимката на книгата взето.Така хубаво си превела и направила рецептата че разлика няма.
    Прекрасна си приятелко с твоите идеи и кулинарни умения.
    Прегръдки и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Роси,след тези преяждания,това ризото ще ми дойде добре.Получило ти се е 1 към 1 със снимката-поздравления!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Ама вярно е като на картинката :)..и аз снощи готвих ризото :) ! Много обичам ориз, а ако е със зеленийки ми е любим ! Много вкусно изглежда ,Роси !
    Хубава вечер ! Прегръдки !

    ОтговорИзтриване
  5. И аз ще кажа че е досущ като това от книжката!
    Сигурна съм и че вкусът му е същият!
    Поздравления Роси!

    ОтговорИзтриване
  6. Съгласна съм че е като на снимките.Лесно е за приготвяне и много вкусно. Тази рецепта я виждам за първи път,и мисля да я пробвам.

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, и аз първо това си помислих, като видях двете снимки и ако не беше формата на чинията, нямаше да открия никаква разлика! Браво, фантастично изпълнение и много хубава рецепта, вкусна и разтоварваща, идеална като за след преяждане :)
    Най-искрени пожелания и от мен по случай празника и много здраве и усмивки на цялото семейство! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Вкусно, свежо и красиво, Роси! Обичам ризото! :)

    ОтговорИзтриване
  9. Че ти си го докарала 1:1 с оригинала :)), при това импровизирайки. Браво, страшна си, за пореден пък го доказваш :)
    С пожелание за хубава светла седциа, Роси :)

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, чудесно предложение!
    Апетитно и красиво поднесено!
    Прегръдки и слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  11. Мммм... вкусно :)
    Хубави снимки, Роси!
    Усмихната седмица!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ви,момичета,много ми е драго,че ви хареса моята гозбица!

    Може да се каже,че това е интерпретация по мой вкус и съобразно картинката.Само че в оригинала ме блазни ярко зеления цвят на спанака,който при мен въпреки краткото готвене си потъмня.Предполагам,че на другия цвета идва от това,че или е почти суров,или е предварително бланширан и охладен-нали така се запазват цветовете на зеленчуците.
    Абе приложили са някакви шашмалогии,които аз не ги умея,но пък нали вече казахме,че аз книга няма да издавам,така че мога да не съм чак толкова прецизна. :))
    Поли,видях твоя половин как приготвя паста с риба тон,много приятно видео,та вие със сигурност знаете тънкостите за приготвяне на ризото,докато аз си импровизирам по-скоро.

    Хубава вечер на всички!

    ОтговорИзтриване
  13. Аз пък мисля, че си извадила ризотото от книгата и си го сложила на масата;)))
    Настина е едно към едно!'
    Браво, Роси!
    И слънчева сряда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хахахаха ,Е само ти можеш така да ме усмихнеш,много си забавна,обичам хумора ти!
      Благодаря ти за настроението,миличка!
      Хубава да е и твоята!

      Изтриване
  14. Роси,много апетитно ризото и с този спанак ще е несъмнено вкусно. За красивото поднасяне- няма нужда от коментар. Винаги стилно и завладяващо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря,Нинче!
      Поздрави сърдечни!

      Изтриване
  15. Роси, чудесно е това ризото, поздравления!!! Винаги имаш страхотно предложение :)

    Прегръдки, Маги :)

    ОтговорИзтриване
  16. Ооо как обичам ризото, чудно и вкусно изглежда това :) Роска ама верно си го докарала досущ като от книгата, голям майстор си ти !
    Прегръдки мила и много хубава и усмихната седмица ти желая!

    ОтговорИзтриване
  17. Роси, много , много вкусно и красиво, като оригинала :))
    Усмихната сряда!

    ОтговорИзтриване
  18. Прекрасно е, Роси! Сякаш снимката от книгата е оживяла в блога ти. Комплименти!

    Прегръдки, мила и пожелание за една прекрасна седмица!

    ОтговорИзтриване
  19. Роси, много вкусно изглежда ризотото. Вие с Ваня днес сте се наговорили май да ни разчувствате стомасите с вашите оризови красоти! И сигурна ли си, че снимката в книгата не твоя?!:) Докарала си го 1:1! Проздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  20. Роси не знам аз кой конкурс съм, но ти си за това предаване за готвачите - дават продукти и ти се развихряш! Прекрасна си! Това ризото е чудно!

    ОтговорИзтриване
  21. Много вкусна идея ми даваш, Роси!
    Не знам защо, но мен все ме е страх да пробвам да направя ризото. Страх ме е, че оризът няма да стане както трябва. Но твоето изглежда толкова примамливо, че ще се престраша.
    Прегръдки и пожелания за хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  22. Момичета,много ви благодаря за похвалите!
    С вас винаги деня е някак по-светъл,дори и да е мрачно и дъждовно!

    Ели,ти какви торти правиш,та едно ризото ли няма да стане-то си е една супер лесна и експресна гозба.Направи си непременно,ще видиш,че няма нищо трудно.

    Хубав ден с много усмивки на всички! :)

    ОтговорИзтриване
  23. много обичам ориз със спанак - не съм пробвала тази комбиняция с шунка но задължително ще я пробвам - мерси за споделянето поздрави и до скоро

    ОтговорИзтриване
  24. Роси, май ти си им го направила ризотото на онези в книжката, така ми се струва!:-))) Великолепно е станало, вкусотия голяма!
    Много усмихната вечер от мен!

    ОтговорИзтриване
  25. :)) Благодаря,Мони!
    Прекрасен ден ти желая!

    ОтговорИзтриване