13 март 2015 г.

лазаня с шунка и кашкавал




Първоначално нямах намерение да публикувам тези снимки в блога,затова и не са с декор,а доста набързо щракнати на плота.
Но понеже тази лазаня я правя често и ни е любима,крайно време е да я запиша и тук,пък все на някого ( освен на мен) може да е от полза.
Получи се и този път изключително сочна,направо се топи в устата.
Често виждам,че някои хора първо сваряват корите до полуготовност и тогава подреждат лазанята.
И аз го правех в ранните години на семейния живот,когато нямах достатъчно кулинарен опит,а и тогава се продаваха най-вече едни груби,български кори.
Сега има богат избор от качествена суха италианска паста и това упражнение може спокойно да се прескочи,корите се сваряват идеално,когато има малко повече сос,от който да "пият" и поемат влага.
Ако ползвате прясна паста за лазаня ,тя ще се сготви още по-бързо и при нея не е нужно да разреждате доматения сос с вода .









Продукти:

1/2 кутия кори за лазаня
около 300 мл. готов доматен сос за паста

200 гр. шунка - слайс
200 гр. пушено сирене Скаморца - слайс ( или друг пушен кашкавал,може и настърган)

50 гр. едро настърган кашкавал
сушен риган
 

за бешамела:
60 гр. масло
3 с.л. брашно
800 мл. прясно мляко
сол,мадраско къри,инд.орехче,черен и червен пипер







Приготвяне:

Запържете брашното в разтопеното масло.
Отдръпнете съда от огъня и прибавете прясното мляко на тънка струя при непрекъснато бъркане.
Върнете съда на котлона и бъркайте постоянно с телена бъркалка,докато сосът се сгъсти ,добавете сол и подправки.
По принцип ще е нужен по-рядък от обичайния Бешамел,защото в него и доматения сос ще се готвят корите за лазанята и те ще поемат част от течността.

Разредете доматения сос с половин до 1 ч.ч. вода в зависимост от гъстотата му.

Намажете дъното и стените на подходяща тавичка с масло.
На дъното сипете и разпределете малко от доматения сос.
Подредете първи ред кори.
Покрийте ги с пласт Бешамел.
Подредете един ред шунка,върху него - ред пушен кашкавал.
Следва отново доматен сос,върху него - втори ред кори,сос Бешамел,
шунка,кашкавал и така,докато се изпълни тавичката.
Завършете с Бешамел,накапете тук там от доматения сос и поръсете с едро настърган кашкавал и сушен риган ( или босилек) .
Завийте тавичката плътно с алуминиево фолио и печете лазанята 30 мин. в загрята на 180 гр. фурна.
Махнете фолиото и проверете дали корите са омекнали .
Върнете лазанята във фурната за кратко,докато се запече кашкавала отгоре.


 











27 коментара:

  1. Набързо, не набързо, вкусна лазаня и адски апетитна, Роси!

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусна лазаня, Роси. Подсети ме, че отдавна не съм правила у дома.
    Изглежда супер апетитно.
    Поздрави и усмихнат ден. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Хм, че какъв ти декор?! Толкова сочна и красива е, че изобщо не й трябва, от мен да знаеш!
    Залепнах за екрана!

    ОтговорИзтриване
  4. Хубаво, че си решила да я споделиш и с нас, Роси! Изглежда мнооого апетитно и.... май ще променя плановете за вечеря у нас :)
    Прегръдка и хубав петък, тринайсти, другарче мило!

    ОтговорИзтриване
  5. Много са си добре снимки. Каква ти декорация, няма време..Направо грабвам чинията, Роси!

    ОтговорИзтриване
  6. Как добре изглежда тази лазаня! Това е едно от любимите ни ястия и честичко си го приготвяме, но не ми е хрумвало да я подреждам на пластове. Със сигурност това прави лазанята по-различна от тази с нарязан пълнеж. Още следващият път ще се възползвам от тази идея :)
    Благодаря за предложението, Роси! Спокойни почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Роси, обожавам ама точно тази лазаня и точно така я правя! Обаче за другото...какво да кажа аз - моите снимки са все набързо щракнати - на плота, на масата, на печката, в тавата, в ръката, полуизядено и т.н....ама пустото време все не ми стига да стигна до декорация и до дневна светлина...Но пък тук при теб се наслаждавам много!

    ОтговорИзтриване
  8. Чудна вкусотия, Роси! Не съм приготвяла лазаня с шунка нито с някакъв друг колбас, но тази изглежда наистина много сочна, а разтопения кашкавал изкушава много...
    Съгласна съм с теб за лазанята, никога не съм я варила предварително, просто добавям повече сос, а с прясно разточени кори, е там вече няма място за сравнение, уникална е!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  9. Ох, Роси, спри се! Нямаш милост! Винаги така ми се дояжда от твоите рецепти, че сега пак отивам в кухнята, а си мислех да почивам днес :) Усмихнат ден, мила!

    ОтговорИзтриване
  10. Еха, тази лазаня е просто велика. :) Ама да си оближе пръстите човек! Страхотно изглежда - наистина много сочна и топяща се в устата. :) Роска, благодаря и аз, че сподели! И не се кори за декор, само щеше да остане пренебрегнат пред такава вкусотия. ;)
    Прегръдки, другарче!

    ОтговорИзтриване
  11. Както и да я сервираш, Роси, няма никакво значение, защото искам направо цялата тавичка. Обожавам лазаня, но правя и ям рядко, защото ми отнема мноого време. Освен, че варя корите, ги и правя.... Та става една мацаница вкъщи. :D
    Да не забравя да похваля и това твое предложение - много ми харесва.
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  12. Вкусна вкусотия! Вълшебна и изкусителна лазаня! Браво, Роси, отличен за днес! :) Прекрасни почивни дни, мила! ✿

    ОтговорИзтриване
  13. Разкошна чинийка поднасяш, Роси! Точно по вкуса ми. Чудесна комбинация от аромати и вкусове. Само си представям как ухае...

    ОтговорИзтриване
  14. Без криене на рецепти, моля, особено на такива като паста, лазаня и т.н., великолепна и точно по моя вкус, с най-малко изцапани съдове, обичам много с шунка! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  15. Чудна е станала Роси, толкова апеитно изглежда, че няма нужда от никакъв декор, то вкусното говори от самосебе си!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  16. Роси, чудесна лазаня, Но като гледам надолу си започнала и с козунаците. Прекрасни са. Силна прегръдка.

    ОтговорИзтриване
  17. Уникална лазаня става! Господ здраве да ти дава, за втори път я правя, като първия път ми беше първата лазаня в живота! Мъжът ми си облиза пръстите, обикновено винаги намира кусур, но този път нямаше къде да ходи, призна, че е страшно вкусна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не можете да си представите колко ме зарадваха отзивите ви!Безкрайно ви благодаря за доверието към рецептата и че отделихте време да ми споделите задволството си!Господ да дава здраве и на вас и семейството ви!

      Изтриване
  18. Приготвих я и аз. Много е вкусна! И е идеална за начинаещи :-) Благодаря за споделената рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ми е драго, че сте останали доволна от лазанята, благодаря ви за споделените отзиви, поздравления за майсторството !

      Изтриване
  19. Благодаря за рецептата! Приготвях и стана много вкусна. Точно от това имах нужда...
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изключително ми е приятно, че сте харесали лазанята и ми споделихте,благодаря ви!

      Изтриване
  20. Много вкусна :) ,правя за първи път и реших да се доверя на вас ! Децата си облизаха чиниите , е ние ,ха ха.Прекрасен ви е блога ,често приготвям нещо от вашите рецепти.Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Изключително ми е приятно,че сте останали доволни,поздравления за майсторството и благодаря за хубавите думи,Елена!

      Изтриване
  21. Никога не бях правила лазаня.Но..от едно известно време така ми се преиска да опитам.Вашата рецепта ме грабна от първи поглед.Страхотна стана.Вече втори път я правя тази седмица.Благодарности!

    ОтговорИзтриване
  22. Корите напълно сурови ли са ? :)

    ОтговорИзтриване